Aktualności

Recenzja inauguracji Tygodnia Talentów

Koncert inaugurujący w Kąśnej Dolnej Tydzień Talentów 2019 dał nie tylko moc pozytywnych wrażeń ale i unaocznił obecnym czym jest i jak się kształtuje szeroko rozumiana sztuka wokalna.


Krzysztof Zimny, absolwent Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, laureat jesiennego Ogólnopolskiego Konkursu im. I. J. Paderewskiego, w zróżnicowanym repertaurze pieśniarskim od Znasz-li ten kraj Moniuszki poprzez Najpiękniejsze piosnki Karłowicza i dwie pieśni Paderewskiego z op. 22 do poezji Catulle Mendèsa po Daleko został cały świat Szymanowskiego, oraz w arii Nemorina z Napoju miłosnego Donizettiego zaprezentował ładny w barwie głos tenorowy prowadzony bardzo świadomie, z dużym znawstwem samego warsztatu. Te cechy w połączeniu z głęboką wrażliwością muzyczną, z przywiązywaniem należytej wagi do tekstu wykonywanych utworów narzucającego właściwą ich interpretację (wbrew pozorom to wcale nieczęste zjawisko w świecie naszej wokalistyki), pozwalają ze spokojem myśleć o dalszym rozwoju i karierze młodego artysty. Oby tak dalej!

Anna Woźniakowska

Katarzyna Oleś-Blacha, śpiewaczka o ustalonej już wysokiej pozycji i renomie, raz jeszcze potwierdziła swą artystyczną wszechstronność. Bolero Eleny z Nieszporów sycylijskich Verdiego i Aria włoska Ewy z Hrabiny Moniuszki były w jej wykonaniu pokazem belcanta. Pieśni – od prostego ale jakże trudnego w interpretacji Życzenia Chopina poprzez Paderewskiego (Chłopca mego mi zabrali) i Karłowicza (Pamiętam ciche, jasne, złote dnie) po trzy pieśni Rachmaninowa porażające emocją i ekspresją – dały jej pole do stworzenia z każdej z nich prawdziwego teatru słowa i dźwięku. Wreszcie Słowik Alabiewa, aria Olimpii z Opowieści Hoffmanna Offenbacha, aria Kunegundy z Kandyda Bernsteina i Je t'aime Isbella Aboulkner pozwoliły podziwiać wirtuozerię wokalną, która nigdy jednak nie była celem, lecz tylko środkiem artystycznego wyrazu. Koncert zakończył duet Violetty i Alfreda z I aktu Traviaty Verdiego będący tym razem toastem na cześć nie tyle miłości, co sztuki wokalnej.

Katarzyna Oleś-Blacha i Krzysztof Zimny

Partnerująca śpiewakom pianistka Marta Mołodyńska-Wheeler była prawdziwą współtwórczynią ich sukcesu. To nie był akompaniament ale równoprawna kreacja artystyczna.

 

Anna Woźniakowska

 

×