Aktualności

Tydzień Talentów 2022

TARNOWSKIE TALENTY

Recenzja koncertu Tarnowskie Talenty autorstwa red. Anny Woźniakowskiej.


Koncert uczniów Zespołu Szkół Muzycznych im. I.J. Paderewskiego w Tarnowie od lat jest stałym elementem Tygodnia Talentów. Rzut oka wstecz zrozumiały wobec jubileuszu imprezy pozwolił stwierdzić, że wielu z tych, którzy niegdyś jako „tarnowski talent” błysnęli na takim koncercie, dziś zajmuje ważne miejsce w polskim życiu muzycznym. Wierzę, że także wczorajsi uczestnicy koncertu „Tarnowskie talenty” odcisną w nim w przyszłości swoje piętno.

A wczoraj słuchaliśmy trojga utalentowanych młodych ludzi, z których każdy zaprezentował obszerny i zróżnicowany program. Agnieszka Marmol z klasy Joanny Dołęgi grała na saksofonach (altowym i barytonowym) z towarzyszeniem Waldemara Różańskiego przy fortepianie utwory Larsa-Erika Larssona, Garlanda Andersona i Idy Gotkovsky ładnym, zróżnicowanym dynamicznie dźwiękiem i z dużą wrażliwością muzyczną. Gitarzysta Mikołaj Skórka z klasy Łukasza Chmiela w przekrojowym programie od fragmentów suity lutniowej śląskiego mistrza baroku Silviusa Leopolda Weissa poprzez utwory Ferdynanda Sora, Isaaka Albeniza po Heitora Villę-Lobosa, oprócz wirtuozowskiego warsztatu wykazał się znajomością stylów i umiejętnością budowania dramaturgii utworu. Najdojrzalszy z trojga występujących okazał się akordeonista Łukasz Skubisz z klasy Pawła Kusiona. Utwory Domenika Scarlattiego, Aleksandra Nagajewa, Wiaczesława Siemonowa, Wiktora Dikusarowa i Richarda Galliana (w tym ostatnim na skrzypcach towarzyszyła mu Lena Sobol) w jego interpretacji zyskały postać doskonałą. Jego wrażliwość, doskonała umiejętność wykorzystania możliwości barwowych i dynamicznych instrumentu oraz wyborny warsztat sprawiły, że słuchając zapominało się, iż to dopiero uczeń szkoły średniej. Talenty nie mają wieku!

Wielkie podziękowania za wczorajsze doznania należą się nie tylko uczestnikom koncertu, z których każdy zaznaczył wczoraj swą osobowość artystyczną, ale też ich pedagogom umiejętnie rozwijającym ich wrodzone zdolności.

×